1

10 powodów dla których warto nagrywać podcast

mikrofon rode podcaster

Nagrywanie podcastów to niesamowita przygoda i możliwość promowania swojej marki, firmy lub pasji. 

Zebrałem 10 powodów, dla których warto nagrywać podcasty. Mam nadzieję, że po zapoznaniu się z nimi nie będziesz mieć wątpliwości, że warto zacząć nagrywać i obudzić w sobie talent radiowca.

1. Regularna słuchalność i wierność słuchaczy

Jeśli ktoś posłucha twojego odcinka i spodoba mu się treść, istnieje duże prawdopodobieństwo, że wróci na kolejny odcinek i zostanie z Tobą na dłużej. To motywuje, bo rzesza Twoich odbiorców z każdym odcinkiem będzie rosła, aż w końcu poczujesz wiatr w żagle! Dlatego tak ważne jest, aby publikować odcinki regularnie i konsekwentnie.

Słuchanie podcastu

2. Bardzo wysokie utrzymanie uwagi

Badania wskazują, że utrzymanie uwagi widzów słuchających podcastu wynosi średnio 70-80% – to więcej niż oglądane treści video na kanale youtube! Powód? Podcastu można słuchać podczas codziennych czynności np. podczas jazdy samochodem, treningu czy nawet gotowania.

słuchanie podcastu podczas biegania
słuchanie podcastu w samochodzie

Jestem fanem słuchania podcastów i najczęściej słucham ich w drodze do pracy. Na początku tygodnia ustawiam playlistę z treściami, które mnie interesują, tak by rano nie tracić czasu na wybór odcinka. Podcast mnie budzi i dodaje pozytywnej energii.

3. Budowanie więzi ze słuchaczami

Podcast daje Ci możliwość zbudowania niesamowitej więzi ze słuchaczem. Tylko Ty i Twój słuchacz. Słyszy Twój głos w słuchawkach przez kilkanaście, kilkadziesiąt minut. Po takim czasie Twój głos dla słuchacza staje się bliski, zaprzyjaźnia się z Tobą, nawiązuje się więź, a tym samym budujesz zaangażowaną społeczność.

Budowanie więzi ze słuchaczami

4. Wiarygodne źródło wiedzy i informacji

Podcast, szczególnie ten specjalistyczny pozycjonuje Cię w roli eksperta. Podcasterzy cieszą się dużą wiarygodnością i zaufaniem. Mam nadzieję, że tak pozostanie i publikowane treści będą na coraz wyższym poziomie 🙂 Jednak pamiętaj, by nie zawieść swoich słuchaczy i zawsze przekazywać rzetelną wiedzę.

5. Budowanie wizerunku eksperta

Ten punkt łączy się z poprzednim. Dziel się wiedzą w podcastach, opowiadaj o rozwiązaniach, dziel się „case study”. Zaproś do podcastu swojego klienta, któremu pomogłeś, niech opowie jak ułożyła się wasza współpraca, co mu dobrego dała Twoja usługa lub produkt. To wszystko sprawi, że podcast Cię pozycjonuje w rolę specjalisty danej branży i doda pewności siebie.

Każdy odcinek możesz opatrzyć miniaturą, w której może znaleźć się Twoje zdjęcie oraz logo Twojej firmy. Pokaż się światu i zadbaj również o dobrą fotografię.

podcast - wywiad z klientem

6. Raz się napracujesz, latami zbierasz plony

Każda treść: podcast, video, wpis na blogu to ważny element w pozycjonowaniu nie tylko swojej marki, ale również swojej strony internetowej w wyszukiwarce gogle. Raz poświęcony czas będzie procentował przez lata i wznosił ku górze Twoją stronę pozycjonując ją. Warto zlecić transkrypcję podcastu tak by treść audio była dostępna również w formie pisanej. Strzałem w dziesiątkę będzie nagranie podcastu w formie video, audio oraz transkrypcji w formie wpisu na bloga.

Gwarantuję, że wzniesiesz na wyżyny swoją stronę publikując jednocześnie wartościowe, niepowtarzalne treści w sposób regularny w trzech formatach: video, audio i jako treść pisana.

7. Audio łatwiej wyprodukować niż video

wywiad podcast

Jeśli zaczynasz tworzyć podcast zacznij od nagrania audio. Nie porywaj się od razu z nagrywaniem video. Na to przyjdzie czas. 

Wypracuj formułę, zdobądź doświadczenie nagrywając podcasty audio, to o wiele łatwiejsze niż jednoczesne nagrywanie obrazu. Nie musisz panować nad scenografią, mową ciała. Pamiętaj jednak, że kiedy nagrywasz podcast słychać kiedy się uśmiechasz, a kiedy masz gorszy dzień. 

Dlatego nagrywając podcast pamiętaj o dobrej energii, dynamice i uśmiechu 😊

8. Możesz poznać ciekawych ludzi

Wraz z rozwojem Twojego podcastu i zwiększając popularność Twojego kanału możesz coraz śmielej wysyłać zaproszenia do ekspertów Twojej branży. To coś więcej niż networking i wymiana wizytówki, to godzinna pogawędka, która często przeradza się w długotrwałą znajomość. Okazja by poznać świetnych ludzi.

9. Rozmówcy zwykle chętnie zgadzają się na rozmowę

Nagrywając podcast możesz występować solo, ale największą moc mają wywiady. Goście bardzo chętnie przyjmują zaproszenie, jeśli dokładnie przedstawisz im na czym będzie polegać wywiad oraz jakie korzyści przyniesie im to nagranie. Musisz pamiętać, że całą czarną robotę wykonujesz Ty – to Ty się przygotowujesz do wywiadu, zajmujesz się montażem lub go zlecasz, publikujesz i promujesz podcast. Twój gość uczestnicząc w nagraniu zyskuje darmową reklamę. A jaką korzyść masz Ty jako Twórca? Dzięki wywiadom Tworzysz dynamiczny odcinek, ciekawą treść, ale też docierasz do odbiorców zaproszonego gościa  – poszerzasz grono odbiorców Dlatego zadbaj o to by, Twój zaproszony gość opublikował odcinek podcastu w swoich mediach społecznościowych. Poproś go o to, by wspomniał o wywiadzie na swoim instastories. Koniecznie wykonaj pamiątkowe zdjęcie z nagrań. Przyda się do promowania gotowego odcinka.

goście podcastu
mikrofon rode podcaster

10. Możesz być pierwszy w swojej branży

Podcasting to wciąż branża wschodząca. Według badań z każdym rokiem w Polsce podwaja się ilość kanałów podcastowych. Jest jednak jeszcze wiele do zrobienia i z pewnością przestrzeń dla Ciebie. Wykorzystaj tą szansę i bądź szybszy niż Twoja konkurencja. Spróbuj czegoś nowego i zacznij nagrywać jeszcze dziś!
A od czego zacząć? O tym napiszę w kolejnej publikacji.

Zobacz zarejestrowany live, w którym opowiadam o podcastowaniu:

👉 Jeśli Ci się podobało udostępnij i skomentuj post!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
CategoriesPodcast
  1. Pingback:Jaki aparat fotograficzny za 3 tyś. zł na początek?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *