Z

Znaczenie i symbolika kolorów

znaczenie kolorów

Mało kto zdaje sobie sprawę jak wielkie znaczenie mają kolory na nasze odczucia, emocje i odbiór marki. Kolory mogą intrygować, pobudzać (żółty, czerwony) lub uspokajać (zielony), wzbudzać zaufanie (granat) lub zachęcać do zakupu (czerwony). Barwa to jedno z wielu metod komunikowania marki. 

Warto też dodać, że kolory wpływają na nasze odczucia, emocje w zależności od sytuacji i ta sama barwa może wywołać różne emocje. Np. czerń to symbol prestiżu, elegancji, ale też w naszej kulturze to kolor żałoby, smutku. Kolor niebieski to symbol spokoju, zaufania, ale też jego nadmiar wpływa na nas melancholijnie. Czerwień dodaje energii, pobudza nas do działania (np. impuls do zakupów), ale jego nadmiar może zmęczyć i wywołuje agresję. 

Silne marki doskonale zdają sobie sprawę z tego jak ważna jest barwa i świadomie kreują swoje komunikaty za ich pomocą. 

 

silna marka osobista
Salon Piękne Ciało
silna marka osobista
Blog Jest Rudo

Warto zadbać o spójną identyfikację wizualną i świadomie wybraną kolorystykę dla swojej marki. Naprzeciw wychodzi program Canva, gdzie można przypisać kolory dla swojej marki i przy opracowywaniu grafik zawsze się ich trzymać. Canva proponuje gotowe palety kolorystyczne. Świetnym miejscem do znalezienia palety kolorystycznej jest portal coolors.co gdzie można przeglądać tysiące palet kolorystycznych. Jeśli trudno Ci się zdecydować na paletę kolorystyczną, warto oddać ten proces grafikowi.

Canva - identyfikacja marki

Kolory mają olbrzymie znaczenie w kreowaniu marki osobistej oraz marek produktów. Kolory wpływają na uczucia, emocje, problemy i potrzeby. Jakie znaczenie mają kolory? Przekonaj się sam!

CategoriesWizerunkuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *